Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 26 oktober 2013

Man förändras inte, men man kan utvecklas!


Såg Fredrik Skavlans intervjuprogram på TV igår. Bortsett det oerhört starka intryck som 16-åriga Malala Yousafzai gjorde där (ytterligare kommentarer överflödiga!) så fanns det också en annan person bland gästerna som sade kloka saker, nämligen Bianca Jagger. Bland annat sa hon: 
- Man förändras inte, man utvecklas! 
Så är det förstås. Se bara på våra politiker. Lisbeth Lögnartsson och Ilko Corkovic har båda svikit sina vallöften från senaste valrörelsen. Dom kommer fortsätta att göra det. Dom kommer fortsätta med nya vallöften som dom kommer vara beredda att svika. 
Själv är jag en envis jävel som står fast vid vad lovat mina väljare före valet. Och det kommer jag att göra även efter nästa val. Sedan kanske man kan utvecklas när det gäller hur man ska uppnå dom uppsatta målen.
Så fel jag hade i torsdags när jag skrev på bloggen att jag genomgått en "förändring" :-)

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar