Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 20 oktober 2013

Nyckeln till att få reda på kommunpolitikernas verkliga kompetens


Ölandsbladets chefredaktör Peter Boström avslutade sin krönika igår med:
   Från läselretsen: " Hej! Kan man få ett CV på personen? Vad han kan och inte kan. Då det är många utan kompetens bland politiker i Borgholms kommun. Det är va lnästa år! Vänliga hälsningar / Per"
Jag har redan blivit tillfrågad om det är jag som har skrivit frågan. Då kan jag bara svara att det är det inte! Det finns fler än jag som heter Per.
 
För min del har jag redan klart för mig hur illa det är beställt med kompetensen hos kommunens politiker och behöver därför inte efterfråga deras CV.  
Det är bara att studera voteringslistorna som medföljer kommunfullmäktiges protokoll så ser man vad var och en av politikerna går för. Där står nämligen i svart på vitt hur varje ledamot har röstat i varje ärende där det har begärts votering och det säger ju det mesta. Mer behöver man nog inte veta!

Vill Du kommentera, klicka här!

1 kommentar:

  1. Har inget att dölja. Du kan läsa om mina meriter bl a här: http://kandidatmarcel.wordpress.com/mer-om-mig/
    Sedan är företoendevald inget "vanligt" jobb, dät är ett förtroendeuppdrag som man får av väljarna.

    SvaraRadera