Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 3 mars 2014

Bortglömda kommentarer. Kanske kan jag själv få låna kristallkulan?

För två veckor sedan hade Ölandsbladet en helsida med spådomar inför kommunvalet. Dom hade tydligen tittat i sin kristallkula och kunde exakt ange hur många röster varje parti skulle få. Kände att det var på plats med egna kommentarer med min syn på hur olika politikers agerande - eller icke-agerande - kan komma att få utslag i valet i höst. 
Bad dock att få återkomma med mina kommentarer en vecka senare, eftersom det just då råkade vara Vänliga veckan då man ju inte gärna kan uttala sig annat än vänligt om politikernas agerande.
Har dock råkat glömma bort saken - och när nu ytterligare en vecka har gått utan jag kommit till skott - så känns det inte längre så aktuellt att kommentera. 
Snart - den 14 mars - är det bara ett halvår som återstår fram till valet och då kanske jag se om jag inte kan få låna kristallkulan.

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar