Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 30 mars 2014

Våfflor med löjrom

I tisdags var det ju Maria Bebådelsedag och till den dagen hör ju våfflor. 
Men traditionell våffelsmet på vetemjöl innehåller ju massor av kolhydrater och blir då omöjlig för en som gått över till LCHF-kosten. Så jag lyckades fixa ett LCHF-recept på våffelsmet som blev riktigt bra. 
Till skillnad mot min totalt misslyckade LCHF-semla på Fettisdagen som jag skrev om på bloggen då. 
Våfflorna i tisdags blev riktigt smaskiga och avnjöts med färska hallon istället för sylt samt naturligtvis vispgrädde därtill. 
Egenhändigt bakade LCHF-våfflor med vispgrädde och hallon på Maria Bebådelsedag
Så i morse fixade jag lite våfflor till frukost. Men denna gång med löjrom, hackad rödlök, smetana och lite bubbel till. Inte heller helt fel. 
Intresserade av det mycket enkla receptet på kolhydratfattig våffelsmet får gärna höra av sig.

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar