Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 20 mars 2014

Självutnämnt "hatobjekt" resonerar så man kan baxna

Idag kan vi under rubriken "Dokumenten finns inte" läsa i Ölandsbladet hur Lisbeth Lennartsson avfärdar kritiken från Christina Ateva med att "hon har mig (d v s Lisbeth) som hatobjekt". Samma sak sade Lisbeth Lennartsson när hon och jag nyligen var gäster hos Fojo i Kalmar, där hon påstod inför alla journalisterna att jag hade utsett henne till mitt "hatobjekt". Är hon inte lite väl barnslig när hon griper alla chanser till att folk ska tycka synd om henne? Som ansvarigt kommunalråd måste man faktiskt kunna tåla kritik, i synnerhet om man inte sköter sig på det sätt som medborgarna har rätt att förvänta. 
Det finns ingen anledning för mig att hata Lisbeth Lennartsson och det gör jag naturligtvis inte heller, men jag kräver av den som är kommunalråd i vår kommun att den personen ska vara ärlig och gå att lita på och det minimikravet uppfyller dessvärre inte Lisbeth Lennartsson. Jag tycker - med all rätt - att Lisbeth Lennartsson är väldigt misslyckad som politiker och kommunalråd, och det kan man faktiskt tycka utan att för den skull behöva "hata". Vi medborgare har rätt att kritisera våra makthavare när det är befogat utan att detta ska tolkas som illvilja från vår sida!
Pressad av Ölandsbladets reporter angående sina försök att få Christina Ateva att skriva under fejkade dokument (försök att anstifta till urkundsförfalskning) hävdar Lisbeth Lennartsson att "det finns inga dokument" eftersom Christina Ateva aldrig skrev under. Jamen, vad är detta för ett svar?!!! 
Vad skulle det ha varit om Ateva hade skrivit under som Lisbeth Lennartsson ville? Var det inte avsikten att Lisbeth Lennartsson skulle ha använt sig av dom fejkade feldaterade dokumenten för att rädda sitt eget skinn?
Hur resonerar egentligen Borgholms kommunalråd???  
Till Ölandsbladet säger nu Lisbeth Lennartsson att hon "kommer att kräva en ursäkt" från Christina Ateva. Käranån då. Om kommunalrådet gör allt hon kan för att försöka fejka fram ett par falska dokument men planen misslyckas därför att den tilltänkta "huvudpersonen" vägrar att skriva på dokumenten, ska då den personen behöva be kommunalrådet om ursäkt?
Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar