Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 21 mars 2014

Mystik kring uppsägning

Idag ringde jag upp Filadefiaförsamlingens föreståndare i Södvik, pastor Seved Eriksson, för att få veta mer exakt till vilket datum förskolan Gläntan blivit uppsagd från församlingens hus bredvid kapellet. Enligt pastorn var förskolan uppsagd för att flytta ut senast den 31 juli! 
En ny uppgift som - om den är riktig - gör det ännu angelägnare för Borgholms kommun att snabbt fixa i ordning för förskolan i den tomma Södviksskolan och låta flyttlasset gå dom hundra metrarna dit. 
När jag sedan frågade pastorn kring omständigheterna kring uppsägningen blev pastorn märkbart nervös. Det verkade som om pastor Seved Eriksson, som brukar se så tuff ut i sin cowboyhatt, höll på att skita på sig av förskräckelse över mina frågor och hela tiden svarade på annat än vad jag frågade. 
Man kan ha anledning att misstänka att uppsägningen inte har gått korrekt till och kan vara ogiltig. Om så vore är det dock ingen anledning för kommunen att slå sig till ro. Det behövs nya lokaler för förskola i Södvik i vilket fall som helst och att använda delar av Södviksskolan torde ur kostnadssynpunkt vara det effektivaste. Då blir det också pengar över till själva verksamheten på ett bra sätt!

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar