Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 3 oktober 2020

Veckans lördagsgodis: Stödpaket

Veckans lördagsgodis tillägnar jag dom ”småföretagare” av blandat slag som p g a inkomstbortfall förorsakade av coronan inte kommer att ha råd med sin årliga treveckorssemester i Thailand i höst, inte ens en ynka tvåveckors ”ål inklusive” på Kanarieöarna eller en sketen skidvecka i vinter i Italienska alperna. 

Det är verkligen synd om er! 

Er till tröst har Regeringen i nåder beslutat att ni så småningom ska få stödpaket - och i den mån ni börjar undra näpr dessa ska komma er tillhanda, så har postmästaren i vår vänortskommun i Västergötland glada och trösterika nyheter, som här framgår av Grönköping Veckoblad: 

  

Senaste nytt

   

STÖDPAKET

till de viruskrisdrabbade småföretagarna i Grönköping har beklagligtvis kommit bort i posthanteringen. Hr postmästare Pontus Brunander beklagar det inträffade och skyller på den kraftigt ökande näthandeln. Han framhåller samtidigt att det trots allt endast är en försvinnande del av alla paket som kommer bort.


Smaskigt lördagsgodis, eller hur?


Kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

1 kommentar: