Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 4 december 2020

Inte mindre än tjugosju nya fall på en vecka i vår kommun!

     

   

Under den senaste veckan till nu fram på förmiddagen har vi fått inte mindre än 27 nya fall av registrerat smittade med covid-19 bland medborgarna i vår kommun.
Så det totala antalet som smittats i kommunen sedan utbrottet i våras är nu uppe i 110!

Bara det senaste dygnet har det registrerats 6 nya smittade i kommunen! Kanske några av dem var på torget och tittade på ljuständningen i fredags? 
Tråkigt att behöva säga.
Kommentarer

Vill du se mina senaste inlägg, ”klicka  R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar