Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 5 december 2020

Lennartssonskan 60 år

I söndags fyllde förra kommunalrådet Lisbeth Lennartsson 60 år.
Hon grattades här på bloggen bland förra veckans jubilarer.

Hon kan också gratuleras till att hon nu under hela sex år - alltsedan hon efter brakförlusten i valet 2014 tvingades avgå från kommunalrådsposten - varje månad har kunnat plocka ut en icke oansenlig kommunalrådspension samt att hon varje månad under ytterligare fem år - fram till sin 65-årsdag och den vanliga pensionen kommer - ska kunna ta ut full kommunalrådspension.
Inte illa förspänt. 
Nu skrev jag ”tvingades avgå från kommunalrådsposten”, för så var det. Även om hon själv i ”födelsedagsintervjun” för Ölandsbladet (publicerad precis för en vecka sedan) beskrev det som att ”det var en turbulent tid inför valet 2014” och att hon ”lämnade politiken”. Sanningen var dock att hon och hennes parti då gjorde ett katastrofval för andra gången i rad och att hon - trots olika försök till manipulationer för att få sitta kvar - helt enkelt tvingades bort från kommunalrådsstolen. 
Hon passade också på att ge mig en liten känga i födelsedagsintervjun, men det är väl bra om hon har kunnat lära sig av mig hur man överklagar felaktiga beslut och t o m kan få rätt! 
Får önska henne lycka till med sina fortsatta studier!
Kommentarer

Vill du se mina senaste inlägg, ”klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar