Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 24 augusti 2013

Kanske dags för vissa att börja fundera? I övrigt - ha en trevlig helg!


Efter att nästan trettio av dom fyrtiotalet Runstenselever nu har gått en vecka i Gårdby skola, så kan ju politikerna börja fråga sig om det "bara var tomma hot" som Christina Ateva (cp) påstod och vad detta på sikt kommer kosta Borgholms kommun i skolpengar till Mörbylånga.
Det går fortfarande att ge avkall på prestigen och slutgiltigt bestämma sig för att behålla båda våra skolor på Östra sidan, tänk på det! 
Med detta kommer jag att bespara er från ytterligare funderingar idag. Själv är jag nämligen på väg till Sunnanö för att äta kräftor, mitt andra kräftkalas för i år, så nu kopplar jag av från bloggen till på måndag. 
Ha en trevlig helg!

  

Tack Albert Engström! 
Vilken jäkla tur att förbudsivrarna förlorade folkomröstningen den gången för länge sedan!!!

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar