Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 8 januari 2014

Det finns olika sätt att "gå"

"Jag kände mig rastlös, det var dags att gå" löd rubriken till något om Eddie Forsman igår på sidan 2 i Ölandsbladet.  
God nyhet på gång, tänkte nog en del som trodde att det handlade om att Eddie Forsman äntligen insett att det är dags för honom att lämna över redan nu. Inte minst tycker man så inom hans eget parti (m). Det är inte heller någon hemlighet att jag själv tillhör dem som gärna skulle se att Eddie Forsman släppte ifrån sig sin plats i kommunledningen snarast möjligt. Han huvudsakliga syssla där tycks nämligen vara att motarbeta dom flesta bra förslag som kommer upp samt att rädda Lisbeth Lennartsson (c) så länge kvar vid makten att hon senare i höst kan få full kommunalrådspension! Tjänster och gentjänster ni vet!
Nu var det dock inte så att tidningsartikeln som rubriken hänvisade till handlade om någon avgång från kommunstyrelsens arbetsutskott, partiledning eller liknande! 
Nej, Forsman hade nu i lördags efter en förlorad fånig vadslagning (för ett antal år sedan) gått till fots från Borgholm (Dovreviken) till Löttorp (rondellen) och sen direkt tillbaka hem till Dovreviken! Alltihop på bara sexton timmar! Det var på det viset som han hade gått! Bra prestation måste jag erkänna (även om jag hade hoppats på något annat)!

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar