Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 13 januari 2014

Julen är slut och imorgon börjar allvaret!

Här hemma har ikväll granen åkt ut och jag har slutligen tömt den stora skålen med julnötter, Julen är slut! 
Imorgon börjar allvaret. Inte så mycket för mig men för kommunstyrelsen som ska träffas i morgon och måste göra något med anledning av den stora skandalen kring ett gruppboende i Löttorp. Dom kan inte gärna stillatigande acceptera att det hela ska utredas internt av socialförvaltningen! 
Det handlar ju inte bara om vad som faktiskt har hänt på gruppboendet hur fasansfullt och förnedrande för dom utsatta detta än har varit. Det handlar också om hur detta har kunnat fortgå så länge trots att man inom socialförvaltningen tycks ha känt till att förhållandena inte var som de skulle på just det boendet. Samt att det torde ha varit känt även hos socialnämnden. 
Nu förväntas det att kommunledningen griper in!

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar