Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 5 februari 2014

Kanske klokare av Nisses fisk?

En ljuspunkt i Borgholm är Nisses Fisk på industriområdet vid norra utfarten. Mycket gott och nyttigt säljs där över disken. Igår var jag inne och köpte färsk röding som jag tog hem och stekte till middag. Lite pyssel men himla gott blev det när jag följde ett LCHF-recept med chèvrepudding därtill.
Garanterat smarrig och nyttig LCHF-mat
Klicka på receptet så blir det större!

Och sen sägs det att man blir  ju klok av att äta fisk. Och det blir man ju, eller hur? :-)

Vill Du kommentera, klicka här!

4 kommentarer:

  1. Låter gott men vill gärna få receptet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, nu är receptet även inpetat i inlägget!

      Radera
  2. Fisk är bra för intelligensen. Det borde Lisbeth äta massor av! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hjälper kanske inte i det fallet. Man måste nog ha någon slags intelligens i botten för att den ska kunna bli bättre!
      Lite elakt sagt, men så är det nog.

      Radera