Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 13 februari 2014

Våren på G? Hoppas det!

I torsdags efter en vecka med kylig blåst, snöfall och en hel del tät dimma var det någon som sa till mig på gatan utanför biblioteket: 
- Nu kommer våren! Det känns vår i luften! 
Kände mig nog lite som ett frågetecken, men nästa morgon hade det stuckit upp vintergäck och snödroppar utanför ytterporten därhemma. Det hördes fågelkvitter och varje dag har man sedan kunnat glädjas åt den annalkande våren! Väntar nu bara på att vintergäcken ska slå ut. 
Även om det är litet grått nu på eftermiddagen. 
Snödroppar och vintergäck i torsdags för en vecka sedan
Samma plats idag på förmiddagen

Droppar utan snö


Gula bollar som gäckar vintern





Foto: Per Lublin


Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar