Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 20 mars 2018

Att mötas av ren och kompakt dumhet

När man bemöts av ren och kompakt dumhet från vuxna människor som borde begripa bättre då kan jag bli så arg så att det kokar inom mig. Efter det tråkiga nederlaget för sjätteklassarna - där man faktiskt hade hoppats att förståndet till slut skulle ha segrat - och det nästan enhälliga idiotiska beslutet beträffande "Lyckås" så hade jag god lust att gå direkt hem och kanske  lugna ner mig med ett glas whisky. 
Men eftersom jag trots allt har ett ansvar inför mina väljare att representera det sunda förnuftet och vara allmänhetens röst i kommunfullmäktige och dessutom en av mina egna motioner skulle avgöras efter kaffepausen, så valde jag att stanna kvar. Trots att jag helst velat bara gå hem. Med eller utan virre.
 Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR

1 kommentar:

  1. Att räkna sjätteklassare till högstadiet är ett vansinnigt påfund. De besitter sällan kunskapen och absolut inte mognaden, framför allt inte mognaden. Har ju jobbat med elever sedan 2004 och har sett detta från insidan så att säga. Tror också att de flesta lärare håller med mig....och dig. Styrkekramar till dig Per, du är fantastisk som fortfarande orkar engagera dig. Ewa

    SvaraRadera