Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 10 maj 2010

Lisbeth Lennartsson kunde inte be om ursäkt. Får kommunfullmäktige att verka som en hönsgård!


Vid det här laget torde dom flesta känna till vad den verkliga anledningen var till varför kommunalrådet Lisbeth Lennartsson gick och sjukskrev sig för en månad sedan, och att det inte hade det minsta med mig att göra.

Folk tycker naturligtvis att det var ruskigt fult av henne att skylla sin sjukskrivning på mig. Hon lär tydligen ha urskuldat sig med att det var Radio Kalmars reporter som fick henne till att skylla på mig. Har hon ingen egen åsikt utan låter en radioreporter helt och hållet lägga orden i munnen på sig? Samt lite krokodiltårar! Det har jag ändå väldigt svårt att tro.

Hur som helst kan man tycka att hon hade ett bra tillfälle att be mig mig om ursäkt, när vi i samband med kommunfullmäktigesammanträdet för en vecka sedan träffades för första gången efter hennes "sjukdom". Tror ni att hon var juste nog att göra så? Inte alls! Istället passade hon på att ge mig ironiska pikar om olikas saker när hon var uppe i talarstolen. Ja ja, jag hade kanske inte väntat mig annat.

En kommunmedborgare i publiken - som aldrig varit där tidigare - sade efteråt till mig att "kommunfullmäktige liknar en hönsgård!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar