Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 2 april 2014

Fullt med körsbärsblom - men tyvärr inte så fullt bland bostadsrätterna - på Resedan!


Igår blommade de nyplanterade japanska körsbärsträden på Resedans innergård. Fullt med små rosa blommor på bar kvist!  

Japanska körsbärsträd blommar på Resedan
Synd att det inte är lika fullt med tecknade köpekontrakt till bostadsrätterna!
Hittills är det mest tomma lägenheter. Endast tio av dom tjugofyra lägenheterna är ännu sålda. Om sanningen ska fram.
Foto: Per Lublin 
Vill Du kommentera, klicka här!

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag har som princip att publicera alla kommentarer som inte har kränkande innehåll av straffbart slag, eftersom jag står som ansvarig utgivare och inte vill bli åtalad för innehållet. Hittills har jag kunnat publicera samtliga kommentarer som kommit in på bloggen. Det hoppas jag även kunna fortsätta med.

    Men jag har inte anledning att gå i någon sorts debatt med fegisar som inte vågar presentera sig med sina riktiga namn.

    I övrigt har jag inget ansvar för dom beslut som tagits i samhällsbyggnadsnämnden eftersom jag själv inte sitter där och vi inte kör med partipiskor i vårt parti.

    SvaraRadera
  3. Hade BEAB:s styrelse följd förslaget från M (att börja bygga efter att 70 % av lägenheterna var sålda) då hade detta problem inte uppstått.

    SvaraRadera
  4. Jag får be om ursäkt! Du ska inte få skit som icke har gjort!

    SvaraRadera