Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 17 april 2014

Skärtorsdagsnatt

Just nu sitter vissa av vår kommuns makthavare på kvastskaftet på väg till Blåkulla.
Låt dom gärna bli kvar där!

Vill Du kommentera, klicka här!

5 kommentarer:

  1. "Upplagd 03:50" Det var väl aldrig herr Lublin som ledde "kvastatåget"?

    SvaraRadera
  2. Nej det var nog istället en feg stackare som valt att vara anonym!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr kan jag inte använda profilerna som finns, förutom anonym. Men till saken.. Nu har du bott för länge på Öland. Din uppfattning om humor verkar ha avtagit ganska rejält! Precis som, antar jag, din förmåga att uppfatta ironi. Glad Påsk.

      Radera
  3. Tyckte inte du var det minsta rolig :-) Ironi kan ju vara lite svårt.

    Vill du inte vara anonym så finns det inget hinder emot att du sätter ditt namn under det som du skriver

    SvaraRadera