Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 5 april 2015

Äggröra utan röra

Komma försent är aldrig lyckat och inte är det kul när man missar att få vara med på något roligt som man sett fram emot. 
I min enfald hade jag trott att det skulle vara full fart på Äggröran i Runsten igår åtminstone fram till klockan 17 när Corneliskvällen med Jack Vreeswijk i Runstens kyrka skulle börja. Trodde att det hela hängde ihop.  
Anlände av olika anledningar till Runsten först vid 16-tiden och upptäckte då att det mesta av Äggröran redan hade packat ihop. Det var ingen röra kvar. Hörde dock av några kvarvarande att dagen varit lyckad, och det var ju bra.   
Vad finns kvar av Äggröran när den har stängt och röran av folk har försvunnit? Jo färgprakten! Se här: 
Färggrant i vägskälet vid Runstens kyrka 
Blommande krokus, blåsippor, vårlök, snödroppar och pärlhyacinter om vart annat 
Flaggan i topp över Runstens skola 
Blommande stenmur
Parkerade kvastar utanför Benta Café (f d "Smultronstället", tidigare Carl Petterssons lanthandel)
Foto: Per Lublin
Vill du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar