Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 2 april 2015

Aprilskämt - och vissa högtflygande planer

Kära läsare! 
Ni tycks alla ha huvudet på skaft och ingen av er gick på mitt försök till aprilskämt igår. I varje fall inte ni som är hundägare och som jag främst vände mig till igår med min "utmärkta lösning". Ingen har nämligen gått in i Stadshusets reception och frågat efter undersprejen "Gördetlätt". 
Och tur är väl det, för den produkten existerar ju inte i verkligheten. Den dök bara upp i min fantasi när jag skulle hitta på ett aprilskämt. 
Några andra mer eller mindre lyckade aprilskämt kan man läsa om i dagens nummer av Östra Småland: 

Att slå ihop alla kommunerna på båda sidor sundet till en storkommun med Kalmar som centralort som tidningen Nyheterna i Oskarshamn aprilskämtade om är nog tyvärr inte bara ett skämt hos alla. En del - däribland kommunalrådet Johan Persson i Kalmar - vill nog gärna förverkliga en sådan tanke. Han har ju börjat så smått med sina högtflygande planer och nyligen lyckas samla kommunalråden från Mörbylånga, ett antal fastlandskommuner och - tyvärr även - Borgholm till ett inledande möte i Kalmar. 
Ni som har huvudet på skaft låter er inte bli lurade av Johan Persson heller! 
Vill du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar