Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 25 februari 2016

"Fasterapport I"

Nu är det drygt två veckor sedan som jag i ett inlägg Askonsdag och lite nystart skrev om min inledda fasta med extra god och fet mat och där jag lovade att "försöka göra en liten avrapportering varje vecka". Jag borde följaktligen ha gjort en liten avrapportering redan förra veckan men hann väl inte för allt matlagande och ätande kan vi kanske säga.
Nu är det i alla fall dags, så här kan jag visa resultatet för dom två första veckorna (där jag ställt mig på vågen varje onsdagmorgon före frukost, senast igår):
Som möjligen kan framgå av den taskigt plåtade vikttabellen har jag gått ner från 80,6 till 79,1 kilo på två veckor p g a den goda feta maten. Ingen kalorijakt här inte! 
Och vad har jag då njutit av vid måltiderna? Ja t ex härligt fettdrypande moussaka (dock utan vetemjöl i ostsåse), "pulled pork" (långkokt fläskkarré i gryta) välkryddad med chipotle och koriander och där inget fett plockats bort samt ugnstekta rödbetor med chèvre bland mycket annat fett och gott samt har tillbringat en hel eftermiddag på ostfestival där man fick äta hur mycket ost som helst -och det gjorde jag. 
Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar