Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 19 juli 2020

Coronariddare mot trängseln i Visby!

På vår grannö Gotland - nästan lika illa drabbad av regeringen Löfvens beslut av att släppa dit alla semesterfirare som Öland - är det lite mer takter i kommunens ledare (som där tituleras regionråd eftersom regionen och kommunen är samma sak där) än vad det är i kommunens ledare här hemma! Där tar man nu riddare till häst i full rustning till hjälp mot trängseln. Coronariddare ska vakta gatorna i Visby, stod det med stora bokstäver ii Aftonbladet igår som rubrik till en artikel där regionrådet Jesper Skalberg Karlsson säger:  
- Om man inte förstår när 500 kilo häst och en kille i rustning säger till en, då tror jag inte att man någonsin förstår. 
Hela artikeln med bild på riddarna kan du läsa HÄR! 
Lite mer resolut än vårt kommunalråd i Borgholm, som borde kunna mera! 
Det måste bli ett slut på mjäkigheten från kommunalrådshåll på Öland och mera  tuffa tag mot semesterfirare som inte tar ansvar! 
Bra Gotland! 
Kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar