Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 8 juli 2020

Väktare och/eller andra åtgärder mot trängseln i Borgholm - men GÖR något, Ilko!

- Utesluter inte att vi hamnar i en situation där det behövs mer åtgärder, det säger kommunstyrelsens ordförande Ilko Corkovic som svar på radioreportern Olle Tyrbos fråga om det kan bli aktuellt att sätta in väktare på grund av trängseln i Borgholm i ett inslag i P4 Kalmar.  
Du kan ta del av inslaget HÄR och höra hur Ilko pratar i skägget. 
Väktare, poliser, stängning av gågator för gående och/eller begäran att bron stängs för turister. Oavsett vilket, gör någonting, bästa kommunledning!
Och se till att få igång krisledningsnämnden igen! 
Smittspridningen av det dödliga viruset tar inte semester! 
Kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar