Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 2 januari 2010

GOTT NYTT ÅR!


Det gamla året slutade som vanligt i praktfulla fyrverkerier och det nya har börjat med snö och vinterkyla. Ute på världsarenan hade det gamla året slutat i närmast fiasko i Köpenhamn. När det är så omöjligt att komma överens bland världens ledare, så undrar man verkligen hur det ska bli med klimatet på vår jord i framtiden. Vill det sig illa kanske hela Borgholms innerstad och centrala Köpingsvik ligger under vatten förr än man anar. Bara för att nämna ett par näraliggande exempel. Men det kan vara betydligt värre än så.

Men nu ska vi börja det nya året med att hoppas på det bästa: Vid nästa internationella klimatmöte är man klokare och kommer fram till långtgående bindande avtal som man sedan också kommer att följa. Alla!

Här hemma hoppas vi förstås att Ölandspartiet gör storskräll i valet i höst, att Lisbeth Lennartsson slutgiltigt förpassas från både kommunalrådsstol och allt annat politiskt inflytande, och att vi får nya beslutsfattare som inser det här med demokrati, nämligen att det handlar om att folket hela tiden ska få bestämma över det som ska beslutas i samhället, och att det således inte bara handlar om att folk ska fösas till valurnorna vart fjärde år. Du anmäler Ditt intresse att vara med och verka för detta genom att mejla till mig på min privata mejladress per.lublin@gmail.com

För egen del hoppas jag innerligt på återvunnen hälsa för vänner och nära som drabbats av ohälsa. Hälsan är kanske det viktigaste vi har och den önskar jag alla!

Och med detta önskar jag er alla:
God fortsättning på det nya året 2010 !!!

Per Lublin | Skapa en profillänk

5 kommentarer:

  1. Hej Per!

    visst blir det ett spännande valår 2010! Man märker redan nu hur kroppstemperaturen höjs och kroppsmusklerna spänns! Dom aktuella valprognoserna visar på ett jämt lopp. Men Öland kan ju inte jämföras med Sverige! Här går klockorna annorlunda. Din nya blogg ser ju ut som en orörd öken, men det kommer väl inte att vara länge! Önskar Dej mycken kraft och framgång för 2010!
    Stefan

    SvaraRadera
  2. Här var tunt med nyheter.
    Jag önskar dig all framgång i valet och jag ser fram emot att läsa denna blog.

    Kanske har kommunens unga och litterata väljare valt DIG och ditt parti.

    Vi får hoppas på stor framgång.

    SvaraRadera
  3. Jo förresten, via facebook fick jag en inblick i Betty boop och hennes kompisars diskussion om dig.
    Förbluffande läsning, Betty och CO framställer helt offentligt sin dumhet, de skulle helt klart tjäna på att vara tystare, och dessutom tycks de inte förstå politik. Vi får hålla tummarna för att nån Centerpartist med gott förstånd och bildning tar Bettys plats.

    SvaraRadera
  4. Ja det behöver det ju inte vara, det var mest min näriga sida som talade, för visst borde Centern vara rädda om sin image. Men å andra sidan har ju det partiet en partiledare som i vissa avseenden liknar Betty, så det är nog inte deras starka sida att promota varumärken.

    SvaraRadera