Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 31 januari 2010

Revy och annan underhållning i Folkets hus


Igårkväll var jag på revy. Mörbylångarevyn gästade på nytt den öländska huvudstaden och stod för underhållningen i Borgholms Folkets hus. Bortsett från att underlivshumorn dominerade, så var det många träffsäkra inslag med politiker i sandlådan och liknande av lokal karaktär.

Imorgonkväll (måndag) blir det kommunfullmäktige som står för underhållningen i Borgholms Folkets hus. Måndagkvällens föreställning har fri entré. Sandlådorna från gårdagens revy kan ju stå kvar till dess.

Skämt åsido, här är programmet:

http://intinfo.borgholm.se/kallelse/KALLELSE_KF_100201.pdf

Även det är gratis!

2 kommentarer:

  1. Tack för besök hos oss Per. Här finns en hel del intressant att läsa, så jag kommer tillbaka.

    SvaraRadera