Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 27 januari 2010

Månas väska och Bettans nya mobil


Mona Sahlin har en handväska som kostat sex tusen kronor, och som har väckt en hel del uppmärksamhet. Den har hon betalt med egna pengar.

Lisbeth Lennartsson har en ny mobiltelefon som kostat nästan lika mycket. Den har hon låtit kommunens skattebetalare få betala.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att inte Lisbeth har något kommunalt kreditkort för då kanske hon "lånar" till annat än blöjor...
    Eller kanske jag ska hoppas att hon har det och gör en "Sahlinare" så att även hon får lov att ta en "time-out"...

    SvaraRadera
  2. Problemet kanske är att Lisbeth L har lite svårt för att på allvasr ta time-out även när hon erbjuds det. Bästa sättet att bli av med henne är fler ger sina röster åt Ölandspartiet i höst eller i vart fall inte röstar på Centern i kommunvalet. Jag vet faktiskt inte om hon har något kommunalt kreditkort, men hon tycks ju få vad hon pekar på oavsett.

    SvaraRadera