Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 7 augusti 2014

Vänder politikerna ryggen


Politikerna vänder ryggen till varandra. Vem vinner på sånt?
Dom är väl egentligen av ganska snarlikt skrot och korn allihop, dom med anknytning till den rikspolitiska arenan. Alla vill dom ju sko sig på medborgarna så gott dom kan.
Medborgarna har nog redan tröttnat på politikerna vid det här laget och nu börjar även medborgarna i vår kommun att vända politikerna ryggen. Kanske på annat sätt än bara på torget.  
Det var nämligen inte så många medborgare som alls brydde sig om att titta på kommunfullmäktigeföreställningen i Borgholm i måndags, trots en innehållsrik agenda! 
En åhörare från allmänheten satt i salen. Tjugotvå följde första halvlek hemifrån via min direktsändning. Sjutton hängde med här även i andra halvlek. En del har också tittat på det hela i efterhand, så hittilldags har jag totalt haft 74 besök på mina sändningar från kommunfullmäktigemötet i måndags. 
På kommunens egen nystartade webbsändning från mötet har hittills endast femton varit inne och tittat. Totalt (!) tills idag.
Inte ens hundra personer av en befolkning på tio tusen invånare bryr sig tydligen om vad kommunfullmäktige har för sig. Inte ens en procent. För detta har vi alla som sitter i kommunfullmäktige ett stort ansvar. Skärpning, bete er som vuxna och låt oss få ett slut på sandlådepolitiken!

Vill Du kommentera, klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar