Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 26 augusti 2014

Våra valbroschyrer äntligen ute!

Idag damp den ner i våra brevlådor. Valfoldern från nya Ölandspartiet. Med tre instuckna valsedlar i varje. En vecka tidigare hade vi suttit ett flitigt gäng och räknat och stoppat in valsedlar i foldrarna. Exakt 5 389 foldrar i exakt 16 kartonger (med 350 i alla utom i en, där det istället skulle vara 139 stycken). Men trevligt hade vi hur som helst haft. Samma dag hade dom sexton igentejpade kartongerna lämnats in på företagsposten - som faktiskt än så länge finns kvar i Borgholm, bakom buss-stationen. Och nu har alltså Posten gjort sitt. Hoppas man och tror*.
Det känns skönt!
Med posten hem till mig idag
Nu är jag verkligen spänd på vad ni ska tycka om vårt budskap! Själv är jag stolt över att ha lyckats samla ett så bra gäng med så mycket kompetens och erfarenheter av skilda slag! Samt att vi tillsammans har kunnat komma fram till ett sånt bra program som vi tillsammans står upp för! Det känns faktiskt riktigt, riktigt bra!

*) FotnotOm någon mot förmodan inte skulle ha fått nya Ölandspartiets valfolder med posten idag tisdag, så låt mig veta! Vi har nämligen betalt för att allt skulle gå ut till alla hushållen i kommunen idag. Det går att nå mig på telefon 0708 - 20 86 28 eller e-post per.lublin@gmail.com

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar