Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 19 maj 2015

Resultat i kommunfullmäktige

Som dom flesta nog redan har anat, så var det inte mycket som jag lyckades få igenom vid kommunfullmäktigemötet igår kväll. Men jag lyckades i allafall få igenom en utökning av bibliotekets öppettider i Löttorp från elva timmar i veckan till sexton! Alltid något! 
Och betydligt mer än vad "kommunalrådskandidaten" Stig Bertilsson (c) har lyckats få igenom efter att centerns valnederlag fick konsekvenser i höstas. Allt som Stig har lyckats få igenom sedan dess tycks vara en ändrad formulering att kommunfullmäktiges allmänpolitiska debatter ska ske "vår och höst" istället för i maj* och i oktober.  
Efter denna sin bravad igår somnade Stig så gott i sin bänk och drömde kanske om att han åter var kommunalråd och minsann var den som bestämde oavsett hur det gick med resultatet. 
Sovande Stig på första bänk. Trött Marcel van Luijn (m) längst ner i hörnet medan moderatkamraten Eddie Forsman mal på i talarstolen om "sin" cykelled
Det hjälper föga att Eddie lägger in en högre växel. Stig fortsätter att sova 
Tummen i mun. Vad drömmer han om?
Foto: Per Lublin
*) Fotnot: Dock ska innevarande års första allmänpolitiska debatt tydligen vara i juni.
Vill du kommentera, klicka här! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar