Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 20 september 2013

En annan utväg? Hur i helsicke menar karlen?


- "Är det så att han (d v s jag) uppträder störande, så att dom (d v s kommunfullmäktiges övriga ledamöter) blir irriterade, så får man ju försöka hitta en annan utväg". 
Sade kommunfullmäktiges ordförande Jan Erici i en intervju som sändes i Radio Kalmar nu på morgonen och som Du själv kan höra om Du klickar här och sedan på den lilla symbolen bredvid "Sandlådestil" enligt Per Lublin på sidan som kommer upp.
En annan utväg? Hur i helsicke menar karln? Det är ju fastslaget i dom att man har rätt att filma vid kommunfullmäktigemöten, att det inte kan anses vara störande och att ingen kan bli utvisad för en sådan sak. 
Vad tänker karlen nu hitta på? Sätta ett par dörrvakter framför ingången och hindra mig att komma in vid nästa möte? Man kan ju undra! 
Hur som helst avser jag att filma allt som händer vid nästa kommunfullmäktigemöte på måndag om en vecka så att kommunens alla medborgare kan få se och höra hur deras folkvalda fungerar när dom ska fatta beslut i dom viktiga frågor som då kommer upp! Om ledamöterna blir störda av det så ska dom inte sitta i kommunfullmäktige!

Vill Du kommentera, klicka här!

2 kommentarer:

  1. Behövs verkligen fler som du på alla nivåer inom politiken, som ständigt är en "elak" tagg i sidan på denna självgoda elit.

    SvaraRadera
  2. Vi behöver mängder av Lubbar i politiken som sätter fingret på allt fiffel och mygel som förekommer i dessa kretsar. Från Lappland och ner till Skåne.

    SvaraRadera