På tal om "grönköpingspolitiker" hittade jag just i senaste numret av Grönköpings veckoblad följande notis:
GRÖNKÖPINGS välkända logotype (varumärke) kommer att förbli vid det gamla, meddelar hr informationssekreteraren V. Helmersson. Ett konsultföretag har (till en kostnad av 1,5 milj kr) med hjälp av en s.k. semiidiotisk* analys utrett, hur medborgarna upplever v.m.k.** loggan, resp. hur de skulle ställa sig till en ny dylik, varvid man funnit den nuvarande bäst.
Hr stadsrådet Erikssons (S) förslag, att färgen i alla fall skulle ändras från grönt till rött, nedröstades i kommunfullmäktige, sedan frkn Ada A:son Susegård (MP) gjort gemensam sak med de borgerliga.
Det föranleder mig att återigen undra:
Vad kostade denna "i grunden annorlunda" logotyp, liknande en illa byggd gärdsgård med pippi fågel, som ett konsultföretag har tagit fram och är det här verkligen något som dom öländska skattebetalarna ska behöva betala med sin kommunalskatt?
*) Fotnot 1: "Semi" betyder "halv", så "semiidiotisk" kan översättas med "halvidiotisk".
**) Förkortningen "v.m.k." står för "vad man kallar".
Vill Du kommentera, klicka här!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar