Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 14 november 2015

Strålande!

Trevligare att läsa i bladet idag är att nu är hundrastgården i Borgholm redan invigd och klar. På tiden kan man väl säga. eftersom den varit beslutad sedan länge. Men först efter Kiki Lundhs medborgarinitiativ för tre månader sedan blev det verkstad av. 
Grattis alla vovvar i Borgholm skrev jag i ett inlägg här på bloggen för tre veckor sedan. Då hade Kikis medborgarförslag lett till att kommunledningen gett BEAB i uppdrag att fixa så att hundrastgården blev verklighet och sen har det gått snabbare än väntat. Så nu - mindre än tre månader efter att Kiki lämnade in sitt och hunden Sallys förslag - så är den nu där i den lilla rest av Slottsskogen som återstår öster om Slottsgatans förlängning mot Åkerhagen. 
Strålande! 
Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar