Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 9 mars 2010

Grattis Ölands vingårdar!


Den svenska regeringen har äntligen givit klartecken till att vingårdar ska få sälja av sin produkter direkt till sina gäster. Det var då på tiden!

Jag har länge tyckt att det är en idioti att den som till exempel gästar Wannborga Vin & Lamm och blir serverad ett gott vin producerat på gården, och som sedan skulle vilja köpa med sig ett par flaskor inte har fått göra det utan istället måste hänvisas till systembolaget.

Nu ska det som väl är bli annorlunda!

Grattis alla vinodlare på Öland och ni som funderar på att börja odla vin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar