Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 31 mars 2010

Stabilisering på G?


Så är vi inne i påskveckan och det är dymmelonsdags morgon. Dags att vara lite självupptagen igen.



Vågen visar på 73,1 kg.
3 hekto mer än för en vecka sen,
Det har alltså bara blivit LITE mer av mig den senaste veckan.
Men så har det också varit mycket av så fet mat som möjligt. Stoppade visserligen i mig en massa kolhydrater i torsdags - Maria bebådelsedag - genom att trycka i mig en trave våfflor, och i fredags blev det några oemotståndliga smakprov på Bräutigams romindränkta marzipan.

I en kommentar förra veckan var det någon som tyckte att jag också borde äta grönsaker. Det gör jag faktiskt. Kokt broccoli överhälld med olivolja och riven parmesanost ovanpå är favoritfrukosten.

Men nu ska vi återgå till hur kommunen bör skötas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar