Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 3 mars 2010

Ytterligare två och ett halvt kilo mindre




Hur mår man efter två veckors fastande? Jo, toppen!

Andra må äta sina wallenbergare med gröna ärtor eller biff á Lindström. Eller njuta goda ostar och ugnsgratinerade musslor. Jag "äter" min buljong som kvällsmat. I övrigt dricker jag varierande av lite blandad grönsaksjuice, tomtatjuice och morotsjuice, alla av märket Granini som finns i många livsmedelsbutiker och den lite dyrare Rabenhorst 11 + 11 (fruktjuice med elva vitaminer) som finns i hälskokostbutiken, två deciliter som frukost och två deciliter som lunch. Och så en massa fastete från morgon till kväll. Och vatten förstås. Vill Du veta mer kan Du mejla mig på min privata mejladress per.lublin@gmail.com


Och i morse när jag steg på vågen, så stannade den på 74, 8.
Är således två och ett kilo lättare än förra onsdagsmorgonen, då jag hade gått ner tre.

Ulf Carlsson, chefredaktör på Östran (och tidigare tidningens lokalredaktör i Borgholm), må ursäkta, men jag får väl sträcka lite på mig. Uffe-Puffe, som sedan oktober förra året har en "bantarblogg" i sin tidning, lyckades bara gå ner ett kilo i veckan de båda första veckorna. Men han bantade (och då råkade det - enligt Uffes blogg -bland annat slinka ned både toscakaka och annat någon gång) medan jag fastar, det är skillnaden!

Bantning, det är en självspäkning som liksom aldrig tar slut (tills man ger upp). Fasta är jobbigt dom första fem dagarna, sen mår man förbaskat bra!

Jag förstår att läsekretsen med olidlig spänning ser fram emot resultatet av min fortsatta fasta. Nästa onsdagsmorgon blir det vägning igen och resultatet kommer här i bloggen samma dag. Hav tålamod!

Tills dess kära läsare får ni hålla till godo med ett och annat inlägg om borgholmspolitiken här på bloggen, som jag kanske kommer att skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar