Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 15 november 2013

Att kunna andas ut på norra Öland


Det blev livstids fängelse för Pierre Karlsson för dubbelmordet i Flakeböle! Skuldfrågan rådde det i tingsrätten inget tvivel om, det var bara brottspåföljden som skulle bestämmas.
Folket på norra Öland kan börja andas ut lite.
Förhoppningsvis ska ingen någonsin mer behöva möta den mannen där.  
För att ytterligare lätta oron och räta ut en del kvardröjande frågetecken – en del av synnerligen allvarlig karaktär – bör polis och åklagare nu med kraft ägna sig åt att på nytt ta itu med de ouppklarade mord och övriga mystiska dödsfall och bränder som under 2000-talet har inträffat på norra Öland! Detta måste göras!!!

Vill även Du kommentera, klicka här!

3 kommentarer:

  1. Ja livstid är lindrigt. Vad är livstid idag 10-12 år.Är man dömd till livstid så ska det banne mig också vara livstid.

    SvaraRadera
  2. Detta har skärpts betydligt på senare år. Nu måste man ansöka om nåd hos Örebro tingsrätt. Finns en livstidsdömd som har suttit 31 år och fortfarande är inlåst.

    SvaraRadera
  3. Den mannen ska aldrig mer släppas ut i samhället, inte ens på övervakad permission, är min bestämda uppfattning om Du undrar!

    SvaraRadera