Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 22 november 2013

Vill i efterhand be om ursäkt för felaktig stormvarning!


Häromdagen råkade jag lägga ut en fullkomligt obefogad stormvarning här på bloggen, där folk uppmanades att hålla sig inne under kvällen. Många hann säkert ta del av del felaktiga varningen innan jag märkte något och snabbt tog bort den. Den var en tidigare varning - för stormen Simone den 28 oktober - som av misstag råkade bli publicerad på nytt!

Kom på att jag faktiskt också borde be mina läsare om ursäkt för malören och särskilt för att jag inte skrev en dementi samtidigt som jag tog bort den felaktiga texten. Vill på detta sätt uppriktigt be om förlåtelse för det inträffade. Jag tycker är viktigt att ni kan lita på det som jag skriver.
Dessutom hoppas att jag ni som höll er inomhus på grund av min felaktiga stormvarning trots allt hade en fin kväll. Man kan ju ha det väldigt mysigt inomhus om man är två tillsammans! Även om inte stormen viner utanför husknutarna.

Vill Du kommentera, klicka här!

2 kommentarer:

  1. Det stormar väl tillräckligt i kommunhuset?:)

    SvaraRadera
  2. Visst Håkan, men där kan det behöva blåsa ännu mer. Så att det blev utvädrat helt och hållet! :-)

    SvaraRadera