Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 11 november 2013

Kommunledningens prioriteringar


Lisbeth Lögnartsson hade "lovat" att Borgholms kommun skulle bidra med 10 000 kronor till Ölandsmontern på årets stora matmässa när det nu sket sig med stödet från Ölands kommunalförbund, men det blev bara 5 000:-.
Däremot satsade kommunledningen friskt när det gällde advokathjälp för att hindra en folkvald ledamot från att direktsända kommunfullmäktiges sammanträden till allmänheten. Det blev 120 000:-. Utan att det ens hjälpte. 
Det är till att veta vad man vill prioritera från kommunledningens sida.

Vill Du kommentera, klicka här!

6 kommentarer:

  1. Kommunledningen bör nog lära sig och prioritera bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag verkligen hålla med om!!!

      Radera
    2. Det är många kommuner som prioriterar lite fel.
      Så det är inte enbart Borgholm som är fel ute.
      Mikael

      Radera
  2. Jo Mikael, men jag har ju aldrig hört om någon annan kommun med ekonomiska svårigheter som lägger 120 000 kronor på att kasta ut en folkvald kommunfullmäktigeledamot från kommunfullmäktiges möten och försöka hindra allmänheten från full insyn i kommunfullmäktiges offentliga möten. Detta är faktiskt värre än "lite fel".

    Dom pengarna kunde VERKLIGEN ha används bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med att slänga ut en folkvald ledamot är skandalöst. Det är helt fel.
      Dom kastade pengarna i sjön.
      Stå på dig och ge aldrig upp.
      Mikael

      Radera
  3. Tack! Klart att jag kommer att stå mig för det som jag tycker är riktigt och rätt!
    Det kan Du också göra!
    Titta på den röda textraden uppe i bloggens "huvud" och klicka där!
    Välkommen!

    SvaraRadera