Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 29 december 2016

Digital "julklapp" kunde ha varit roligare

Julklappar ska helst vara inslagna i papper och ligga och vänta under julgranen på julaftonen, men i år kom det även en julklapp två dagar i förväg. Via mejl. Den var från kommunsekreterare Marie-Louise Johansson och såg ut så här:
Hej
Här kommer en liten julklapp –   
    
Ni kallas till extra sammanträde med kommunstyrelsen  2017-01-10 klockan 17:00. 
Ärende: Anställning förvaltningschefer. 
    
Som vanligt gäller – förhinder anmäls till mig så jag kan kalla in ersättare..  
    
Med vänlig hälsning 
    
Borgholms kommun 
Marie-Louise Johansson 
Kommunsekreterare, kommunledningskontoret  
   
Tel direkt: 0485-880 18, servicecenter: 0485- 880 00 
Postadress: Box 52, 387 21  Borgholm 
Besöksadress: Östra Kyrkogatan 10, Borgholm 
marie-louise.johansson@borgholm.se   www.borgholm.se
                         
Roligare pysselsättning kanske man kunde ha under julen! Och julledigt från kommunala beslut åtminstone fram till och med Tjugondedag dag Knut, tack! 
bråttom kan det ju inte vara med anställning av kommunala chefer. Dom verkar mest kosta en massa onödiga pengar och ställa till med dumheter. I vart fall om man tittar i backspegeln i vår kommun. 
För övrigt har jag redan sagt hur jag tycker att man bör bör gå till väga när man utser förvaltningscfefer: Allmän hearing med röstning! 
Det kan i vart fall inte gå sämre på det viset, bara bättre! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar