UNDER SOMMARLOVET - fram till den 21 augusti - går bloggen på sparlåga även om det kan bli några enstaka inlägg! Men sen blir det full fart igen!
Sommarhälsningar från Per Lublin (ansvarig utgivare)

Höstterminens första DIREKTSÄNDNINGAR FRÅN STADSHUSET i Borgholm blir:


SPRID GÄRNA!
Tips till dig som tycker att något visst inlägg (i breda högerspalten nedanför) är lite extra och vill sprida det vidare:
I raden med symboler under varje inlägg finns den här: Klickar du på den så kan du dela just det inlägget med alla dina facebookvänner!

lördag 10 december 2016

Tror på en positiv utveckling med mer medborgarinflytande

Den som inte känner mig måste ju av mina inlägg igår få den uppfattningen att jag är motståndare till varje form av utveckling, men så är lycktligtvis inte fallet. Jag vill gärna ha en välplanerad långsiktigt hållbar utveckling i samklang med medborgarnas önskemål. 
Men jag är emot en utveckling som helt och hållet styrs av privata kortsiktiga vinstintressen, där värdefulla natur- och kulturintressen vanligtvis offras på Mammons altare. Sånt som är negativ utveckling och ger tråkiga konsekvenser. 
Allt är inte guld som glimmar. Även om många politiska makthavare har lätt för att låta sig bländas och vill vara med där det glänser. 
Jag tror och hoppas  hur som helst att vi kommunmedborgare är kapabla att tillsammans utveckla vår kommun och vår ö på ett positivt sätt! Mer medborgarinflytande är modellen! 
Kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar