Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 31 maj 2013

En bortglömd liten gris tar till orda igen


 


Hej igen!

I måndags var jag rikigt sur på husse. Ledsen och besviken. Han gick iväg till kommunfullmäktige UTAN ATT TA MED MIG!

Han glömde helt enkelt bort mig!

Hur kunde han göra så?

Det spelade ingen roll hur mycket jag pep och skrek efter att han hade gått iväg med sina inspelningsgrejor. Dom var tydligen viktigare för honom än vad jag var. Mig hörde han inte.

Som väl var så fick han inte vara kvar där så länge, så snart var han hemma igen. Fast han verkade ganska upprörd. Han hade visst försökt spela in någon film också. Jag fick se den lite senare, men jag tyckte inte att den var något bra. En massa tråkiga tanter och farbröder bara.
 

 Trivsammare möte den 28 maj med andra nöt


Mycket bättre tycker jag att den här filmen var som han spelade in dagen efter!

Fast jag är fortfarande lite putt på husse. Att bara KUNNA glömma bort mig!!! Glömmer han mig EN enda gång till så tänker jag INTE komma ihåg honom på Husses dag som är i november. Så det så!

Nöff nöff hälsar
Frimodig
 
 
Vill Du läsa Frimodigs tidigare inlägg, klicka här  för den 24 april och här för den 21 maj!

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar