Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 21 maj 2013

Frimodig tar till orda igen:




Hej! 
Nu måste jag ta till orda igen! Igårkväll fick jag följa med husse på nytt när han skulle till det där konstiga kommunfullmäktige. Och den här gången var det ännu konstigare. En massa konstiga tvåbeningar kom hela tiden fram till oss och skällde på husse för att filmade. Mej brydde dom sig inte om. Dom kunde väl åtminstone ha välkomnat mig!

Och vad är det för fel på att husse filmar när inga andra gör det? Fast dom har en jättefin filmkamera som dom inte använder.
Fast husse var lite dum som riktade kameran mot podiet och talarstolarna. Han borde ju ha filmat mej! Jag tål minnsann att tittas på och har inget emot att komma på film.Nu syns jag ju inte alls på filmerna från igång som ligger kvar på nätet.
Nästa måndag när husse ska filma igen i kommunfullmäktige så vill jag vara med på filmen. Annars kommer jag att säga ifrån!
Det verkade aldrig riktigt komma igång igår, det var bara en massa spring fram och tillbaka och så var det en farbror som hade hojtat och skällt på husse hela tiden som sa att i en högtalare att   " - Presidiet har beslutat att ställa in mötet en vecka, så nu vet ni det!" 
"- Men hur blir det då med smörgåsarna?", var det någon som ropade. 
Och det är klart att smörgåsarna var ju det viktigaste med hela mötet.

Räddningen blev att alla fick sina smörgåsar innan dom åkte hem och kan se fram emot nya färska smörgåsar nästa måndag. 
Återkommer och berättar mera då! 
Nöff Nöff - hälsningar
Frimodig
 
Vill Du läsa Frimodigs förra inlägg för en månad sedan, klicka här!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar