Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 14 maj 2013

Långsam överfart


OBS!  
DET TAR LÅNG TID ATT KOMMA ÖVER BRON
till Smålandssidan p g a de asfalteringsarbeten som började i går.  
Det fick dom erfara som skulle in till Kalmar igår. Jag har fått höra många som var irriterade för att dom kom försent till än det ena än det andra igår.  
Bra att tänka på att vara ute i god tid om man har tågtid eller annan tid att passa i Kalmar! Kanske ta en tidigare buss till exempel!
Bland kommentarer på tidningarnas webb-sidor har jag bl a snappat förslag att trafikverket borde stå för gratisfärjor Kalmar - Färjestaden för att kollektivtrafiken ska fungera samt att arbetet på bron borde ske nattetid!

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar