Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 22 september 2020

Det kom ett brev från Grankullavik

Och så har vi kunnat läsa i bladet om massiv irritation bland företagare och enskilda på sydöstra Öland från Össby och ner till Ottenby som har fått vänta nio dagar på sin fiber. Detta har föranlett Per Einarsson i Grankullavik att skriva ett offentligt brev*:  

 

Hej  
jag tycker att de är lite gnälliga på södra Öland. 
Vi uppe i Grankullavik var lovade fiber för 3 år sedan, men än står vi helt utan. 
Detta trotts att Ilko lovat att detta skall kommunen ta tag i. 
Samma sak är situationen när det gäller Klt, här grävde de upp hållplatserna för 4 år sedan. 
så att ta sig till Borgholm eller Kalmar utan bil är nästan en omöjlighet. 
Och nämn inte problemen att få upp medicinen, den får vi hämta i Borgholm. 
Men Borgholm är ju en stor kommun och man får ju inte begära för mycket. 
Men jag tycker att våra kära bidragstagare, politikerna skall sluta tala om en levande landsbygd!!!!! 
Per Einarsson 
Ölänning sedan 5 år. 

Återstår vad brevet kan leda till. 
Kommunalrådet Ilko Corkovic tycks ju inte ha haft några framgångar med att hindra Apoteksbolaget från att avveckla sina ombud på norra Öland och han har ju också gått på flera nitar när det gäller KLT.

*) Fotnot: Publiceras med avsändarens medgivande 

Kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar