Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 27 september 2020

Kraftig smittspridning i landet. Skärpning för fasen!

Nej det här var väl egentligen inget att skämta om och det är väl bara att beklaga att vi inte har den vassaste kniven i kommunalrådslådan. 
Från att ha varit "stabilt läge" under större delen av sommaren ökar nu spridningen av covid-19 kraftigt i landet.
I Stockholm har antalet smittade i det närmaste fördubblats vecka från vecka den senaste tiden och ökade med antal nya smittade från cirka  450 den 17 september till 855 nya fall i torsdags den 24 september! Bara i Stockholm, där nu smittan åter dessvärre har tagit sig in i äldreomsorgen!!!
Och vad säger att vi i vår kommun nu ska komma lindrigt undan?
Allra minst efter det här veckoslutet.
Skärpning för fasen!


Kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar