Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 13 september 2020

Mor- och farföräldrarnas dag

Mor- och farföräldrarnas dag är ett ganska sent påfund i kölvattnet på Mors dag och Fars dag. Även det med amerikanskt ursprung. Firas första söndagen efter första måndagen i september. Således idag.
Men i år verkar morföräldrarnas och farföräldrarnas dag firas med att den generationen sätts isolerad för dom yngre ska kunna gå på pubar, restauranger, fester och konserter och andra evenemang utan att behöva riskera att smitta ner de äldre. 
De äldre isoleras för att de yngre ska kunna roa sig. Så är den svenska politiken av idag. Det känns inte bra och är verkligen hänsynslöst mot den generation som har byggt upp vår välfärd! 
Ni som har mor- och farfarföräldrar kvar i livet, var rädda om dem men låt dem känna sig ihågkomna och verkligt uppskattade! Det är det minsta ni kan göra idag!
Kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar