Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 3 september 2020

Kinesisktägt företag vill stänga av Ölandsbron!

Kinesisktägda Volvo vill få stänga av Ölandsbron för trafik under ett antal gånger när folk är på väg till sina arbeten. Detta för att få göra en reklamfilm för sina bilar! 
Kunde man inte ens stänga av Ölandsbron vid vissa tillfällen i syfte att försöka förhindra en pandemi från att komma över till oss, så ska man banne mig inte kunna stänga av bron för att ett kinesägt företag vill göra en reklamfilm! 
Någon dj-vla måtta får det väl ändå vara!
Tror dom att dom kan få göra hur dom vill?  Att svenska lagar och rättvisa inte gäller i Sverige utan att kinesiska intressen går före?  
Släpp loss svenske medborgaren och bokförläggaren Gui Minhai istället, som utan rättslig grund suttit fången i Kina i snart fem år!  
Svensk medborgare kidnappad och fången i Kina sedan snart fem år
Och låt Hong Kongs befolkning få vara ifred och styra sig själva utan hot och övergrepp från Kina! 
Trafiken på Ölandsbron ska inte få stoppas av vare sig kinesisktägda företag eller privata intressen av något slag! 
Filmbild från Wikipedia
Kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar