Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 9 september 2010

Hastigt Kalmarbesök p g a Rolf Edmark

Det är har en intensiv valrörelse på många sätt och det var länge sedan jag var över på fastlandet men i torsdags för en vecka sedan var jag dock inne i Kalmar någon timme på förmiddagen, nämligen på åhörarplats i Kalmar Tingsrätt.

Jag ville lyssna lite på rättegången mot Rolf Edmark, och då speciellt vittnesmålen. Edmark ska ju ha sagt till ett vittne att:

"- Faller en faller alla!"

Jag var förvånad över hur spak den annars så kaxige Bengt Jonsson (nybliven socialdemokratisk politiker i Böda) var, när han skulle berätta om sina förehavande med Rolf Edmark. Edmark hade ju lyckats lura den gode Bengt utan att denne ens begrep att han var lurad.

Man må säga vad man vill om Rolf Edmark men han har en enorm duperingsförmåga. Han har ju bl a också lyckats dupera Kalmars kommunalråd, Köpingsviksbördige Johan Persson (s) så väl , att Johan för inte alltför länge sedan tog Edmark i försvar på sin blogg. Men å andra sidan har Johan låtit sig duperas av fler, t.ex av kinéser.

Frågan är om Rolf Edmark även har lyckats dupera domstolen.
Det får vi veta om en vecka när domen offentliggörs.

I sammanhanget har jag försett åklagaren med ytterligare material för eventuellt kommande mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar