Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 17 december 2013

Frimodig grymtar till!


Nu är det min tur att öppna trynet!
Mer eller mindre ofrivilligt blev jag medsläpad till det där Kommunfullmäktige igår kväll. Husse behövde väl mitt stöd. 
Och jag måste säga att jag blev förvånad över det jag såg och hörde. Där lade Husse fram ett bra förslag om att ge dom pengar som behövdes för att äldre tvåbeningar som behöver hjälp och någon som tar hand om dem också får den tryggheten och han hade också visat varifrån dessa pengar skulle tas. Det var från flera olika håll som pengarna skulle skrapas, men när Husse bland annat föreslog att sänka poltikerlönerna lite grann så blev det ett väldigt liv på dom andra som var där. Husse blev nedröstad med 39 - 1. Jag tyckte att dom andra var dumma som inte ville hjälpa till att samla ihop pengar. Så jag kunde inte låta bli att grymta till lite ilsket.
Jag var glad när jag fick komma hem igen från det där tråkiga stället.
För övrigt tycker jag att det borde vara förbjudet att äta julskinka!
Nöff på er!
Hälsningar från 
Frimodig

Vill Du kommentera, klicka här!

2 kommentarer:

  1. Hej Frimodig!
    Du behöver nog inte vara det minsta rädd för att sluta som julskinka. På bilden syns det tydligt att du är gjord av något material som ingen vill ha på tallriken, för du är väl inte gjord av marzipan?

    SvaraRadera
  2. Frimodig låter hälsa att han inte är någon marzipangris, men att han är djupt misstänksam mot tvåbeningar, särskilt anonyma sådana, som kan lura med slaktmask bakom närmsta krök.

    Jag kan intyga att han inte är någon marzipangris, för om så hade varit hade han legat illa till för länge sedan och kanske inte funnits idag.

    Frimodig och jag har flera gånger pratat om det här med julskinka. Tror att jag har lyckats överyga honom om att det inte finns några som vill äta julskinka som smakar gummi. Så det är inte för egen del utan snarare för andra grisars skull som han är oroad inför julen.

    Tack iallafall för din omtanke!

    SvaraRadera