Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 31 december 2013

Önskar er ett Riktigt Gott Nytt Spännande År 2014 !!!

Har väl inte så mycket till övers för nyårslöften. Hur många har inte lovat sig själva att sluta röka, motionera mera. Etc, etc. För att efter några veckor ha fallit tillbaka i den gamla trallen.
 
Då är det bättre att inte lova alls. Att ha en föresats och sedan se hur det går är myckert bättre! Då är det inget löftesbrott om det inte blir som man hade hoppats, medan det däremot är en fjäder i hatten om man lyckas.
 
Så jag kan avslöja att jag har en föresats när det gäller min kommunblogg. Jag har nämligen insett att om man spetsar till sitt budskap på ett överdrivet sätt, t ex med att utpeka vissa människor som åsnor eller liknande, så är det detta som folk kommer ihåg och inte själva budskapet! Likadant om man alltid kallar med ett öknamn som utmålar henne som lögnerska, då är det detta som folk reagerar på, inte på själva lögnerna!
 
Så jag kan väl avslöja att jag har en föresats att under nästa år inte göra nedsättande jämförelser mellan namngivna personer och olika djur och att inte heller använda mig av öknamn på människor. Hur det går om jag skulle ilskna till någon gång vet jag ju inte, men försöka duger.
 
Eftersom jag gärna vill att mina blogginlägg ska uppfattas som sakliga, så tänker jag försöka att hålla dom på det viset och förpassa den rena satiren till "Lubbes gubbar", ty en teckning kan ju lite av varje vara tillåtet. 
Att hålla sin blogg saklig innebär lyckligtvis inte att man behöver hålla inne med vad man tycker!  
Med detta vill jag önska er ett riktigt Gott Nytt År 2014 - det är ett spännande år som väntar!!!

Vill Du kommentera, klicka här!

1 kommentar:

  1. Läs artikeln i Expressen om ungdomarna som flyr landsbygden!

    SvaraRadera